Vad menar SVT?
Forum / Allmän diskussion / Vad menar SVT?
Skriv ett svar | Gå till första inlägget | Starta en ny diskussion
| 24 November 2008 kl. 15:04 | |
|
Kalle K Medlem |
Anton J A skrev: Som Lutheraner antar jag att man ska se på påven som antikirist. =P Beror väl på vem du frågar. Jag vet vad som står skrivet i Svenska kyrkans bekännelseskrifter, man kanske måste man se i vilken kontext Luther sa det i. |
| Citera | |
| 24 November 2008 kl. 11:17 | |
|
Stefan L Medlem |
Fast det gör det nog i detta sammanhanget eftersom det även står “[...] eller vardagshjältar”. |
| Citera | |
| 22 November 2008 kl. 16:57 | |
|
Gabriel F Medlem |
Småpåvar är väl ett rätt vedertaget uttryck. Och det behöver väl inte betyda förtryckare, det betyder väl bara lokala härskare liksom. |
| Citera | |
| 21 November 2008 kl. 17:56 | |
|
Axel F Medlem |
Är det ens SVT som skriver texten som kommer upp när man trycker på info på fjärrkontrollen? |
| Citera | |
| 21 November 2008 kl. 09:40 | |
|
Anton J A Medlem |
Som Lutheraner antar jag att man ska se på påven som antikirist. =P |
| Citera | |
| 20 November 2008 kl. 15:27 | |
|
Josef F Medlem |
Jag misstänker att de inte tänkte tillräckligt långt. Det var en krönikör i SvD för ett tag sen som hävdade att påven var ond. Så missuppfattningar om påven är antagligen ganska vanliga. Senast redigerad för 47 dygn sedan av Josef F. |
| Citera | |
| 20 November 2008 kl. 09:50 | |
|
Stefan L Medlem |
Just nu går det ett program på SVT 2 (24 direkt). Jag har inte lyssnat vad de pratar om eftersom jag precis ramlade över kanalen. Det är emellertid inte det som är viktigt utan det jag reagerade på var när jag kollade info för programmet genom boxen. Där läser jag “Är kommunalpolitikerna småpåvar som förtrycker eller vardagshjältar?” Ser SVT påven som en förtryckare? Är det denna synen på påven SVT har. I så fall ligger de långt bak i historien. Vad tror ni? |
| Citera | |

Online just nu
Kommande arrangemang
Händer snart
Fråga
Statistik